Klagomål och vägledning
Om du av någon anledning inte är nöjd med en tjänst från RB Försäkringskonsult, ber vi dig att omgående kontakta oss. Första steget är att ta kontakt med den medarbetare hos oss som har hanterat det aktuella ärendet.
Om du efter detta fortfarande inte är nöjd, kan du skicka ditt klagomål skriftligen till vår klagomålsansvarige. Vänligen inkludera relevanta handlingar och uppgifter om vilka medarbetare du har haft kontakt med, samt när dessa kontakter ägde rum.
Upplever du att du inte får gehör för dina synpunkter hos din handläggare kan du ta ditt ärende vidare till vår klagomålsansvarige. Klagomål är kostnadsfritt att framföra och du når klagomålsansvarige Eva-Lotta Persson på 060-19 85 17 eller klagomal@lfy.se
Vill du hellre skriva brev skickar du det till:
LF Västernorrland
Klagomålsansvarig
Box 350
851 05 Sundsvall
Uppge ärendenummer, namn, postadress, e-postadress och telefonnummer, så vi kan komma i kontakt med dig.
Vid enklare fel eller missförstånd kommer vi att rätta till problemet så snart som möjligt. Om vi inte kan ge ett svar inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt klagomål, får du skriftlig information om ärendets fortsatta hantering.
Som konsument har du även möjlighet att få vägledning kring klagomålsärenden via Konsumenternas försäkringsbyrå (www.konsumenternasforsakringsbyra.se), Konsumenternas Bank- och Finansbyrå (www.konsumenternas.se), Konsumentverket (Hallå konsument) eller din kommunala konsumentvägledare, som du hittar på www.hallakonsument.se/sok-din-kommuns-konsumentverksamhet.


